fredag 27 september 2013

När retro möter framtiden eller blir tvärtom ?!

Fredag och snart slut på denna vecka med upp o nedgångar. Kroppen har inte vela som min hjärna önskat alls denna vecka.
Lusten att pyssla och göra trädgården redo för vintern har fått stå tillbaka... Löven faller och hösten är här, fint tid egentligen men min kropp värker... Oktober innebär mycket positivt och negativt.  Ericas årsdag närmare sig. Jag är ofta frågande vilken dag eller vecka. Men häromdagen trodde jag att det var Oktober redan...
Illa när man är månads förvillad... Bevis på att den förlängda sjukskriven inte var helt fel då :/

Mitt nya intresse för retro vet jag inte om det kommer sig av att jag försöker lära mig att tänka på mig själv lite mer. Jag förr om åren alltid haft hobbys och träning som nån egobost har inte haft någon på länge har nu funnit att samla på retroprylar framför allt bebis o barnprylar o kläder.
Fann mycket fint efter oss flickor från det vi var små, var ju rena paradiset.
Känns kul att försöka lägga fokus på det istället för att ha värken som tar över livet. Ibland går det inte att blunda för den men då tar mitt jag paus utan dåligt samvete... tror jag ;)

Så framtiden möts på vår feedagsmys bord nu framför från tv soffan. Ljuslyktor från airwick med lite spacemönster ala universum,  delar broderligt plats med gamla Kockums skålen med gotter i...

Tack Buzzador för att jag fick Buzza på framtidens dofter och Tack alla loppis människor för dåtidens vingslag !!

På golvet ligger eller låg katten och myste på mitt senaste retrofynd. Inte så länge tyvärr innan Molly blev avis och ville ta över. Knappt hon fick plats men fötterna var ju varma under tiden kvällens vällingen rann ner i magen på Hilda Vilda....  Nu får det bli lite slappar tid innan kvällsmedicin måste intas och kudden längtar efter oss. Imorgon följer vi med Urban på en tur till Karlstad och vi önskar oss många roliga loppisbutiker att besöka.


♥ CARPE DIEM ♥

Inga kommentarer: